מיומנויות חברתיות

בשילוב דרמה תרפיה, משחק ואומנויות

 

קבוצת דרמה תרפיה & Play לחיזוק מיומנויות חברתיות
החלה ההרשמה למחזור קיץ 2018!!!

♥ הקבוצה תורמת להפחתת החרדה החברתית

♥ הפעילות מחזקת את הביטחון העצמי, ואת היכולת ליזום במרחב החברתי, להתגמש ולעמוד על שלי לפי הצורך

♥ הסדנה מקדמת הבנה של סיטואציות חברתיות, הגמשת עמדות ויכולת למו"מ

♥ המפגשים מאפשרים שיפור בוויסות הרגשי, בדחיית הסיפוקים, ובקבלת גבולות

♥ האינטראקציה עוזרת לפתח אסטרטגיות אישיות לפתרון קונפליקטים

♥ ההתנסות מעמיקה את היכולת לקחת ולתת מקום, לחוות אמפתיה וסבלנות לאחר, דבר התורם שימור קשרים חברתיים משמעותיים.

♥ הקבוצה מייעלת הגנות רגשיות בפני דחיה ושעירות לעזאזל.

בקבוצת המבוגרים מקודמים נושאים כגון חיזור, ראיונות עבודה, התנהלות במקומות עבודה, חברות וזוגיות.

מספר מפגשים: 38

מיקום: מכון לב ארי, פרדסיה

גילאים מגוונים: קבוצת גן , עולים לא', קבוצת ביה"ס יסודי, קבוצת כיתות ו'-ז', קבוצת חט"ב בוגרים, קבוצת תיכון, קבוצת מבוגרים צעירים (20-30)
בכל גיל אופן הטיפול שונה, ומותאם לאתגרים הרלוונטיים.

הטיפול משלב גישות פסיכואנלטיות עם גישות קוגניטיביות, Play, פלייבק ודרמה תרפיה.

לתאום פגישת הכרות התקשרו: 09-8800400, או סמסו ל 054-6696777 ונחזור אליכם.

שאלות ותשובות:

 

– הילד שלי לא מתחבר לדרמה אומנויות, האם זה עדיין יכול להתאים?
אנחנו מקפידות להקשיב לכל ילד וילד ולרצון שלהם. הדרמה, האומנויות, המשחקים – מהווים אופציות. המנחות זורמות עם רצון וצרכי הקבוצות ונותנות מענה מותאם, דרך הרצונות שעולים. כמו כן, ככל שהקבוצה וותיקה יותר, המפגש הופך פחות מובנה ויותר פתוח, כמו בהפסקה בבית ספר. היוזמות לפעילויות ומשחקים מגיעים מהילדים עצמם.

 

– כיצד מתנהלת הקבוצה?
הקבוצה מדמה, עד כמה שניתן, מפגש חברתי בעולם האמיתי, באופן שמאפשר למשתתפים להתמודד ולחוות אירועים עמם הם מתמודדים יום יום. תוך כדי הפעילות, עולות כמובן גם מחלוקות בין המשתתפים, ומתעוררים שלל רגשות טבעיים בזמן אמת (שמחה, הנאה, עלבון, כעס, תסכול, דחיה). רק שהפעם המפגש מלווה בתיווך של תרפיסטיות, מומחיות בתחום, המסייעות לילדים לצלוח את המסע החברתי בהצלחה. המשחקים מכילים בתוכם את הקודים החברתיים, שהילד צריך לרכוש בשלב זה בחייו. הילד נתקל בדילמות כמו איך בוחרים משחק, איך מציעים לילדים להצטרף למשחק, איך מצטרפים למשחק שילדים אחרים כבר משחקים, איך מחליטים מי מתחיל ואיך מסכימים על החוקים. הסיטואציות שנוצרות בזמן אמת מאפשרות למנחים ללמוד את דפוס ההתנהגות שגורם לילד קושי חברתי. המנחים יכולים להשפיע על אותן התנהגויות ולספק הזדמנות לילד לרכוש מיומנויות חברתיות מתאימות לקבוצת בני גילו, לפתח תודעה חברתית ולווסת התנהגויות חברתיות כמו חרדה, אימפולסיביות, הימנעות, תוקפנות ורגזנות.

המנחות תומכות, מכילות, מכוונות ומסייעות למשתתפים לבטא את עצמם באופן מתאים ומקדם, וחברי הקבוצה לומדים בהדרגה לזהות את הקודים החברתיים שהקבוצה עצמה יצרה, ולהתאים את עצמם להתנהלות .

התערבות כזו מצליחה לשנות את החוויה הראשונית של הילד ומאפשרת לו להתנסות בחוויה של הצלחה.

     

    – על המפגשים:

הסדנה נעשית בסדרת מפגשים על בסיס שבועי, בקבוצות קטנות, המחולקות עפ"י גילאים. המפגשים מתקיימים במכון לב ארי פרדסיה.

 

נאמר בשיחת הסיכום השנתית בקבוצות

א' (בן 6): "תודה שלימדתם אותי לעצור את הכעס " .

ג' (בן14): "פעם כל מה שענין אותי ה להיות מקום ראשון, הכל היה נראה לי תחרות, ולא יכולתי לסבול הפסד. היום אני מבין שאני מיוחד ושווה, בלי קשר להשגים ותחרות, ואני פשוט נהנה לבחור לעשות את מה שאני אוהב ".

ש' (בת 8): תמיד הייתי ביישנית. היום אני מבינה שבעצם הייתי מאוד מרצה. האמת שפחדתי שלא יהיו לי חברים אם לא אעשה מה שהם רוצים. החברות הראו לי שחברות אמיתית נותנת מקום לקול שלי גם".

(בן 9.5) "פעם הכיתה היתה הסיוט הכי גדול של חיי, עשו עליי חרם, לא הזמינו אותי ליום מים ולטיול אופניים ביום כיפור. התמודדתי עם הכיתה שלי כשפתחתי את הדברים ולמדתי לעמוד על שלי. היום יש לי חברים ואני שמח!!"

 

לתאום פגישת הכרות התקשרו: 054-6696777, 09-8800400

מהן מיומנויות חברתיות?
מדובר בכישורים ויכולות המאפשרים התנהגות חברתית הולמת. התנהגות חברתית הולמת מתבטאת ביכולתו של האדם למלא אחר ציפיות החברה, לבנות קשרים חברתיים עם בני גילו, להסתגל לדרישות המציאות, מבחינת סף תסכול וויסות רגשי. היכולת להתחשב בזולת, ולקחת אחריות על המעשים האישיים. כמו גם להנות מיחסים בין אישיים, ולחוש רצוי, ראוי ומוערך.

מיומנויות חברתיות באות לידי ביטוי באופנים שונים: 

• נקיטת יוזמה ורצון להיות בחברת ילדים אחרים בני אותו גיל.
• יכולת לשתף פעולה בקבוצה. הצעת עזרה לאחרים וקבלת עזרה.
• היכולת לחלוק צעצועים וחפצים.
• ביצוע משימות לפי תור.
• היכולת למשא ומתן, כמו גם גמישות מחשבתית. איזון בין היכולת לעמוד על שלי ובין היכולת להתפשר.
• כישורי שיחה על מאפיינהם: היכולת להקשיב לחבר. היכולת להבין למה האחר מתכוון. דיבור תמציתי שמעביר מסר ברור ומדויק. פניה נעימה ומזמינה, המעוררת רושם חיובי.
• היכולת להביע עמדה ולקחת מקום.היכולת להכיל אחרים ולתת מקום.
• הבנה איך אחרים מרגישים, להבין שלאחר ישנם רגשות ולעמוד על טיבם כדי שניתן יהיה להתחשב בהם.
• הבעת רגשות חיוביים ושליליים, באופן מילולי ומותאם לסיטואציה.
• קבלת הכללים והחוקים של הקבוצה או של המשחק. חלק חשוב בקבלת החוקים והכללים הוא היכולת לשאת תסכול בעת הפסד או איפוק (במידה מסויימת) בעת ניצחון.
• יכולת לווסת בין הצרכים שלך לצרכים של האחר.
• האפשרות לאזור אומץ ולהתגבר על חרדה חברתית

*יש קבוצות שמיוחדות לטובת:
  • בעלי צרכים מיוחדים
  • בעלי לקויות תקשורת בתפקוד גבוה – אספרגר, S.C.D, לקות למידה לא מילולית (NVLD)

לתאום פגישת הכרות התקשרו או השאירו הודעת סמס ונחזור אליכם: 054-6696777, 09-8800400

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>