AD/HD לצד לקות חברתית

AD/HD לצד לקות חברתית

AD/HD היא הפרעה נוירולוגית מולדת או נרכשת, שנמצאת אצל 5-10% מכלל הילדים, כלומר, סיכוי גבוה שבכיתה שלך יש לפחות עוד ילד אחד עם לקות דומה. לאנשים עם בעיית קשב עלול להיות קושי להתרכז בדבר אחד (אלא אם זה משהו ממש מרתק כמו סדרה אהובה בטלוויזיה), להקשיב ולפעמים גם לזכור. דעתם תהיה מוסחת בקלות. לחלקכם קשה ללמוד או שאתם מאבדים חפצים, ספרים ומחברות, מתקשים לתכנן ולעמוד בזמנים. לעיתים מתעורר קושי אצלכם להשלים מטלות. ברב המקרים הפרעת קשב מתלווה ללקות חברתית, Uזה מתבטא באתגר למצוא חברים או לחוש נאהב.

שאלון גישוש – היתכן שיש לי הפרעת קשב וריכוז?

סמן ניקוד מ1 (כלל לא נכון לגבי) ועד 10 (נכון מאוד לגבי) בכל סעיף

מאתגר עבורי למצוא חברים או לשמור על חברויות
יש לי חברים, אבל בהרגשה שלי הם לא באמת קרובים אלי
קשה לי להאמין שאוהבים אותי, גם כשאומרים לי את זה
"מחסן הזיכרון" הוא לפעמים קצר, ואני שוכח דברים
קשה לי להקשיב לדברי המורים בכיתה
יש בי חוסר סבלנות ואני לא שולט בזה
כשאני צריך להתחיל ללמוד, אני חושב על דברים אחרים
קשה לי להתחיל את העבודה
קשה לי לסיים את העבודה
אני עושה דברים בלי לחשוב עליהם קודם (אימפולסיביות) והרבה פעמים מתחרט על מה שעשיתי
אני לא מאורגן
קשה לי להישמע להוראות
אני שוכח מה אני צריך לעשות (מוסח בקלות)
בבוקר קשה לי להתארגן בזמן לבית ספר
רעש ודיבורים של אחרים מפריעים לי להתרכז
אני מאבד דברים לעתים קרובות
כשאני מתחיל לקרוא מאמר בעיתון או בספר, אני לרב מתחיל מהאמצע ומדלג על הכותרת. רק אחרי שהתחלתי, אני פונה לראות מה כתוב בכותרת.

סכמו את מספר הנקודות שרשמתם.
אם הניקוד שלכם בין 1-40, כנראה שאתם לא חווים לקות כלשהי.

אם הניקוד שלכם בין 41 ל 100, יש צורך לבדוק מהם הסעיפים אליהם התייחסתם בניקוד גבוה, לעיתים ישנה לקות קלה, ובצידה מועקה ותחושה שאתם מעוכבים ומתקשים לממש את הפוטנציאל שלכם. לקות קלה יכולה להכביד על יכולתך לנוע בחברה בחופשיות רגשית.

אם הניקוד שלכם יצא בין 100 ל 160, נוכל להעריך שההתמודדות שלכם בתחומי הקשב / הריכוז והחברה מהווים עבורכם בעיה כואבת. לפעמים אולי אתם חשים שאתם מצליחים להסתיר את הבעיה. שלא בצדק אתם חשים בושה. לא בצדק, מכיוון שרבים כמותכם הם מנהיגים ומובילי דעה, רכזי תוכניות אקדמיות ועוד. נכון שהפרעת קשב כרוכה במספר בעיות מיוחדות, אבל יש פתרונות. צריך לעבוד ולתרגל אבל אפשר להצליח יפה. חשוב לזכור – שגם בלקות זו יש הרבה יופי ויתרונות. הרבה מכם פיקחים מאד, וכאשר תלמדו לשלוט על קושי זה – תוכלו לעשות חיל ולהספיק המון דברים!

אז מה עושים?

אם אתם או ילדכם מתמודדים עם לקות זו, נשמח לפגוש אתכם למספר פגישות הדרכה ובמקביל לשקול את האפשרות לפגוש את ילדכם, כל זאת כדי לגבש תכנית טיפול יעילה ומותאמת לגיל ילדכם וצרכיו. התכנית תכלול דרכים להפנמת האהבה שלכם כלפי הילד, להעלאת המוטיבציה של הילד ולביסוס הדימוי והביטחון העצמי, שלו. תינתן התייחסות לדרכי הרגעה, פתרון בעיות, ולמידה מטעויות. יחד נערוך תוכנית חיזוקים, ונעבוד על העלאת המודעות עצמית.

בטיפול נוכל לעזור גם בשיכלול המיומנויות החברתיות. מבחינה רגשית נבדוק ביחד מה הן פרדיגמות החשיבה (תפיסות ומחשבות שיש לכם על הקרובים לכם ועל אנשים בכלל), ויחד נמיין אילו מהן אמיתיות ואילו לא. פרדיגמות חשיבה שמכשילות אתכם – נשליך ובמקומן נחפש פרדיגמות חשיבה מועילות, שיתמכו בהפיכת הבעיה החברתית לאתגר.

ומה עוד עוזר?

טיפול בפרחי באך. הרמדי נרקח אישית, והוא עשויה מתמציות פרחים אנרגטיות, בדומה להומאופטיה. התמהיל עוזר למגוון של הפרעות קשב וריכוז, הן בהיבט הלימודי והן בהיבט הרגשי והחברתי. במקום ריטלין (למי שלא לקחו ריטלין, לא אובחנו, אך חשים את עצמם כסובלים מהפרעת קשב / לקות חברתית), או כמעדנת את התפוגגות השפעת הריטלין, הבום הזה שנחווה פעמים רבות כעבור 4-5 שעות מזמן הנטילה. פורמלות אישיות כגון אלו נרקחות אצלנו במכון.

לתאום פגישה הרגישו בנוח להתקשר: 09-8800400, 054-6696777

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *