קורסים וקבוצות הדרכה למטפלים

פרטים בנושא הדרכה פרטנית בלינק

 

פרטים בנושא קורס טיפול רגשי בילדים והורים בראי הפסיכותרפיה בלינק

הדרכה פרטנית למטפלים

כפסל הנולד מן הסלע, מתגלף לו המטפל על כל חשיבתו, מקצועיותו, וליבו בהדרכה. ההדרכה פותחת דרכי חשיבה פסיכואנליטיות, במובן העמוק והרחב של המילה. מחברת מטפלים למאמרים רלוונטים, ומהווה מקום לחשוב ביחד את הטיפול. ההדרכה מתאימה למטפלים בילדים, בהורים, במבוגרים.

ההדרכה הינה מקום רגשי וחשיבתי המהווה מרחב בטוח, לתכנן, להעמיק, להיות ולגדול מתוך הנושאים שאתם פוגשים בקליניקה. לעבד את אותן חוויות לעומק, ולהגיע לתובנות מקדמות ומרפאות. למצוא כוחות, ולחבר את המטופלים שלכם לכוחות שלהם. החשיבה עימי בהדרכה תעזור לכם להבין את התהליכים הדינמיים שקורים בחדר, לנתח המקרה ואת היחסים שנרקמים בחדר הטיפול, בינכם ובין המטופל, כמנוף להוויית הטיפול, ולמטופל, כמי שמפלסים לעצמם דרך להיות.

מדריכה: מאיה לב ארי – עוסקת בפסיכותרפיה פסיכואנליטית, בשילוב תרפיה בדרמה, סיפור, ארגז חול ואומנויות. מדריכה מוסמכת. מרצה לפסיכותרפיה במיכללת וינגייט. מטפלת בילדים, מבוגרים ובהורים. בעלת ניסיון עשיר בהדרכת מטפלים פרטניים וקבוצתיים, כולל מיומנויות חברתיות. מקבלת במקום שקט ופסטורלי בפרדסיה ואון ליין.

מוזמנים לתאם פגישה: 054-6696777. סמסו אלי שם ואת המילה הדרכה ואחזור אליכם.

 

♥♥♥ ———— ♥♥ ————-  ♥♥♥

 

סוגיות עומק בטיפול רגשי בהורים ובילדים בראי הפסיכותרפיה
תשפ"א
30 שעות אקדמיות
ימי שלישי החל מה13.10.20 – 8 פגישות פעם בשבוע, 9:00-12:00

 

קורס דיגיטלי – שידור חי Live! מוקלט 30 שעות אקדמיות  – מוכר לגמול השתלמות במסלול אישי
ימי שלישי החל מה – 13.10.20, פעם בשבוע, בשעות 09:00-12:00


הטיפול בילדים הינו ייחודי, לאור העובדה שהם אינם מפנים את עצמם, אלא מופנים ע"י הוריהם ומוריהם. הקשיים שההורים חווים ומציגים, שונים לא פעם ממה שהילדים חווים כבעייתי. מאיפה מגיעים פערים אלו? איך נעזור לילדים ולהורים, במה שכל אחד מהם חווה כבעייתי?

ילדים לא בהכרח מדברים על הבעיות שלהם. ככל שניטיב לפענח את הקשיים שלהם, מתוך קונטקסט היחסים שלנו איתם ועם הוריהם, כך נעמיק את המימד הרגשי והתהליכי, בטיפול, וניטיב לעזור להם.

ילדים מושפעים מאוד מהיחס שהם מקבלים מההורים שלהם, כמו גם מהיבטים של העברה בין דורית. מה ניתן לעשות במובן זה על מנת לעזור להורה להתמקם בעמדה הורית מיטיבה?

מה נעשה כאשר מעורבותו של ההורה בטיפול מועטה – איך נוכל להיטיב עם הילד באופן שיחרט כמשמעותי?

ילדים מושפעים מאוד מהיחס שהם מקבלים מההורים שלהם יום יום, כמו גם מהיבטים של העברה בין דורית. מה ניתן לעשות במובן זה על מנת לעזור להורה להתמקם בעמדה הורית מיטיבה? ועל מנת לעזור לעזור לילד גם כשההורים פחות מגוייסים לטיפול.
ילדים מגיעים לטיפול עם ציפיה מעשית מאיתנו המטפלים  שנחולל שינוי במציאות שלהם, קרי בהורים שלהם. לא פעם ילד מופנה לטיפול כIP  . הקורס יתמוך בדרכים לבנייית תוכנית טיפולית: מתי נרצה לטפל בילדים, מתי נרצה לטפל בילדים דרך טיפול בהורים? הקורס יעסוק בהיבטי עומק מעשיים ותאורטיים בטיפול בילדים ובהורים.

ההורות בעשורים האחרונים שינתה פניה. הורים משקיעים יותר מאי פעם בהקשבה ובהתכווננות לילדיהם ולצריכהם, ויחד עם זאת ילדים סובלים מהפרעות ויסות, הפרעות זהות, התמכרויות למסכים, הפרעות אכילה והפרעות התנהגות. איך ניתן להבין זאת? הקורס יעסוק בשאלה מה גורם לילדים לסטות מהמסלול האופטימאלי האפשרי בהתפתחותם. נתבונן על הכוחות המניעים את הילדים, ונתייחס לדרכי ההשפעה ההוריות האפשריות, על מנת לנקוט בהורות קרובה ויחד עם זאת מכוונת.  

קהל היעד: מטפלים רגשיים מכל קשת התחומים – תרפיסטים, עו"ס, פסיכולוגים.

יתרונות הקורס:
העמקה בסוגיות תאורטיות וישומיות בפסיכותרפיה של הילד וההורים בזמן קצר יחסית
הקניית ידע וכלים למטפלים לביסוס יחסים עמוקים עם ההורים והילד בטיפול כבר מהאינטק
עליה ביכולת לעזור לילדים ולהורים במצבים מורכבים

 

 

נושאי השיעור

 

 

מס' שיעור
על השפעות והתמרות של יחסי הורים וילדים בטיפול:
על השפעת יחסי המטפל וההורים על הטיפול. כיצד נוביל ליצירת שיח אישי רגשי ובעל עומק במפגשים עם ילדים והורים כבר מראשית הטיפול?

 

1
לא מוותרים על אבא ואמא (גם בטיפול מטעם משרד החינוך או בטיפול שממעט בפגישות הורים) – על העברה, העברה נגדית והזדהות א-סימטרית. על מורכבות היחסים, ושמירה על איזון.

 

2
התמקמות בתפקיד ההורי: הגדרת מהות היחסים והאתגרים בין ההורים והילד והתוויית מענה הורי מותאם. נורמות ערכים ומה שבינהם. שושנת הרוחות – לכל קושי מול הילדים מענה מותאם. 3
איך משתחררים מבעיות שמתגלגלות מדור לדור וחוזרות על עצמן? או מה עושים עם העברה בין דורית?

 

4
על שורשיה של התוקפנות הילדית והאפשרויות להתמודדויות טיפוליות. על ראשיתה של האכפתיות והאפשרות לנטיעתה במסגרת הטיפול אצל הילד.

מהו תסכול מיטיב? היבטים של ויסות והבניית סף תסכול בילדות בגיל החביון ושלב הפעוטות. מענים בין פסיכותרפיה פסיכואנליטית והדרכת הורים.

5
 

על תקשורת הורית מקרבת מול סוגיות הוריות עכשוויות

 

6-7
#ציר_החרם והיציאה ממנו – ילדים רבים סובלים מהצקות בלתי פוסקות, ילדים רבים מפגינים אכזריות רבה. אלו ואלו נמצאים כולם על ציר החרם. השיעור יעסוק בגוונים של דחיה וקבלה וביציאה מציר החרם 8

 

תהליך ההרשמה:
תהליך ההרשמה כולל מילוי טופס הרשמה, תשלום דמי הרשמה (150 ש"ח). מספר המשתפים בקורס הינו מוגבל, יישמר מקום רק למי שנרשם בפועל.

 מהלך הקורס: המפגשים מתקיימים און ליין שידור חי מוקלט!
הרצאות מעוגנות תאוריה, מלוות בדיון והצגת מקרים של המשתתפות/ים
הקורס מועבר בשידור חי ומוקלט, כך שניתן לשוב אליו או לצפות בו עבור מי שנעדרו מהשיעור,
הקורס מועבר באוירה שמאפשרות שיתוף, שיחה, הפעלה חווייתית, הבעה ויצירה, עבודה לבד ובזוגות בחדרים בזום ועוד. תרגול חשיבה מבפנים החוצה במטרה לפגוש את המטופל איפה שהוא נמצא. שילוב דוגמאות ממשתתפי הקורס לטובת הטמעת הנלמד.

מטרות
הבנת ההשפעה של סוגיות ביחסים (הורים-ילד, יחסי הורים-מטפלת, יחסי ילד-ילדים) כמנוף לטיפול
ביסוס היכולת לתמיכה בהתמקמות ההורים בתפקידם ההורי
השבת הכוחות של הילד להתמודד עם סוגיות בין אישיות גם במצבים מורכבים
ייעול הטיפול דרך התאמת התוכנית הטיפולית והתכווננות לסוגיית היחסים בה שרוי הילד והוריו
זירוז תהליכי יציאה מציר החרם, והתמודדות עם דחיה וקבלה לגווניה 

מרצה : מאיה לב ארי – בעלת וותק רב שנים בפסיכותרפיה פסיכואנליטית והדרכת הורים. טיפול דיאדי, בשילוב ארגז חול, דרמה וסיפור. טיפול קבוצתי ממוקד מיומנויות חברתיות. מדריכה מוסמכת. מייסדת מכון לב ארי. הוגת שיטת הטיפול #יציאה מציר החרם. מובילה תהליכי SEL לסגלים חינוכיים וטיפוליים. מרצה לפסיכותרפיה בתוכנית להכשרת מטפלים בתנועה ואומנות בוינגייט. 

עלות דמי הרשמה: 150 ש"ח

עלות הקורס: 167 שקלים X 12 תשלומים

על מנת להתייחס לשלושת הלינקים:   למלא טופס הרשמה ולשלם 150 ש"ח דמי הרשמה ולאחר מכן לבצע הרשמה בלינק הרשמה לקורס.

למילוי טופס הרשמה לקורס
לתשלום דמי הרשמה
להרשמה לקורס

 

ביבליוגרפיה וסביבת פגישות בשידור חי תימסר למשתתפים לאחר ההרשמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *