כהורים היינו רוצים לראות את ילדנו מצליחים להשתלב ולהנות משיחה וממשחק עם בני גילם.
ילדים מסויימים ישחקו בטבעיות עם בני גילם, משחק הנשען על מיומנויות חברתיות, כגון קשר עין, כבוד הדדי, אמפתיה, גמישות, יוזמה, פתרון קונפליקטים ועוד. וילדים מסויימים יזדקקו לתמיכה והכוונה כדי לפתח את הכישורים החברתיים הללו.
טיפול ממוקד במיומנויות חברתיות במכון לב ארי מאפשר למשתתפים למפות ולהבין טוב יותר סיטואציות חברתיות, ולהתאים את עצמם לסיטואציה. הטיפול מעודד פיתוח של יכולות וכישורים חברתיים. והוא מוצע לילדים מגיל גן ועד תיכון כולל מבוגרים.
א' (בן 5): "יש ילדים שכל הזמן כועסים, כי הם לא רוצים שיקחו להם את הדברים. אבל אני למדתי שאפשר לעשות הסכמים, לשמור על הדברים וגם להתחלק בהם, ואז גם יותר כיף לשחק עם חברים" .
ר' (בת 5.5): "בגלל שילדות היו רבות הרבה, לא רציתי להזמין אותן אלי הביתה. עכשיו אני עושה איתן שיח מברר, וככה פותרים ריבים. גם במשחקי משפחה, עושים סבב תורות, וכל אחת מקבלת את התפקיד שהיא רצתה" .
ג' (בן14): "פעם כל מה שענין אותי זה להיות מקום ראשון, הכל היה נראה לי תחרות, חשבתי שיש רק מקום אחד בפיסגה. היום אני מבין שאני מיוחד ושווה, בלי קשר להשגים ותחרות, ואני פשוט נהנה לבחור לעשות את מה שאני אוהב ונותן מקום גם לאחרים".
ש' (בת 8): תמיד הייתי ביישנית. היום אני מבינה שבעצם הייתי מאוד מרצה. האמת שפחדתי שלא יהיו לי חברים אם לא אעשה מה שהם רוצים. החברות הראו לי שחברות אמיתית נותנת מקום לקול שלי גם".
(בן 10) "פעם הכיתה היתה הסיוט הכי גדול של חיי, עשו עליי חרם, לא הזמינו אותי ליום מים ולטיול אופניים ביום כיפור. התמודדתי עם הכיתה שלי כשפתחתי את הדברים ולמדתי לעמוד על שלי. היום יש לי חברים ואני שמח!!"
מדובר בכישורים ויכולות המאפשרים התנהגות חברתית הולמת. התנהגות חברתית הולמת מתבטאת ביכולתו של האדם למלא אחר ציפיות החברה, לבנות קשרים חברתיים עם בני גילו, להסתגל לדרישות המציאות, מבחינת סף תסכול וויסות רגשי. היכולת להתחשב בזולת, ולקחת אחריות על המעשים האישיים. כמו גם להנות מיחסים בין אישיים, ולחוש רצוי, ראוי ומוערך.